Głupotą byłoby zakładanie, że ktoś CS’a nie zna. Nie będę więc szczegółowo opisywał każdego elementu gry, a skupię się bardziej na mojej ocenie całości.

Przejdźmy jednak do konkretów. CS istniał początkowo jako multiplayerowy mod do Half-Life’a. Okazał się jednak tak popularny, że Valve rozpoczęło sprzedaż wersji steamowej i pudełkowej. Dziś, po wielu latach od premiery, nadal jest to jeden z najpopularniejszych sieciowych FPS’ów, choć jego pozycję w e-sporcie wyparła nowa część, powstała na silniku Source. Rozgrywka jest banalnie prosta. Naprzeciw siebie stają dwie drużyny: terroryści i antyterroryści (cóż za niespodzianka…). Celem tych pierwszych jest podłożenie bomby, pilnowanie zakładników lub zabicie VIP-a. Drudzy mają oczywiście do wykonania antagonistyczne zadania: rozbrojenie bomby itd. Naturalnie rundę można wygrać w teoretycznie prostszy sposób – poprzez wybicie wszystkich oponentów, do tego też sprowadza się większość meczów. Niezależnie od metody działania, będziemy potrzebowali odpowiedniego sprzętu. Broń i ekwipunek kupujemy za pieniądze otrzymywane w czasie gry. Zabójstwa, uwolnienie cywila – wszystko to przekłada się na stan naszego konta. Dolary możemy zaś wydawać na różnego rodzaju karabiny, granaty, pistolety… Uzbrojenie to mocna strona gry; do wyboru mamy zatrzęsienie strzelb snajperek i wszystkiego, czego wrogu do nieszczęścia potrzeba. Każda broń zaś zasadniczo różni się od innej – co ważne, różnice widać gołym okiem podczas grania.
Oprawa graficzna jest dziś wręcz tragiczna. Animacje są ultra-nierealistyczne, modele kanciaste, a tekstury bardzo proste. Broń różni się dźwiękiem, ale już odgłos upadku z dużej wysokości woła o pomstę do nieba (a w przypadku terrorystów – do piekła). Wszystko to jednak powoduje, że CS ma bardzo niskie wymagania, a dzięki temu można go odpalić wręcz na kalkulatorze.
Jak to więc możliwe, że gra odniosła tak wielki sukces? Niskie wymagania, proste zasady oraz podatność na tworzenie map i modów zrobiły swoje. W multi gra potrafi wciągnąć na długie tygodnie (miesiące? lata?). Jako jednak, że ja wolę nieco „inteligentniejszą”, a nie polegającą wyłącznie na wyrobionych odruchach rozrywkę, nie mogę CS’a ocenić zbyt wysoko.
Grafika: 3
Dźwięk: 3
Gameplay: 6
+ Niskie wymagania sprzętowe
+ Otwarty silnik
+ Spora liczba graczy na serwerach
- Oprawa
- Niezbyt inteligentna rozgrywka
- Podobno uzależnia…
- Cheaterzy
- Sporo reklam w grze
Producent/Wydawca: Valve Software / Vivendi
Dostępne na: PC
Wymagania minimalne:
procesor 500MHz; 96MB RAM; SVGA 16MB; Windows 95/98/NT/XP/2000/Vista; 500MB HDD; dostęp do Internetu
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz