niedziela, 22 grudnia 2013

Wiedźmiński fankącik


Dość nietypowo - możecie tutaj obejrzeć masę gadżetów związanych z uniwersum stworzonym przez Andrzeja Sapkowskiego. Jeśli uda mi się zdobyć dodatkowe fanty, oczywiście zostaną tutaj opisane, a na stronie głównej pojawi się informacja o aktualizacji artykułu. W związku z tym informuję również, że z chęcią odkupię wszelkie rzeczy związane z wiedźminem - z grami, książkami itp., także to, co już tutaj się znajduje. Dane kontaktowe możecie znaleźć w pasku bocznym w zakładce "Kontakt z redakcją".


Na pierwszy ogień idzie gra Wiedźmin: Edycja Rozszerzona. Kosztowała mnie 70zł w supermarkecie. Komplet zawiera:
- ekskluzywne opakowanie Edycji Rozszerzonej
- DVD-box z grą Wiedźmin: ER
- DVD-box z materiałami dodatkowymi oraz z video-DVD (2 płyty)
- DVD-box ze ścieżką dźwiękową z gry oraz muzyką inspirowaną Wiedźminem (również 2 płyty)
- drukowaną instrukcję
- poradnik do gry
- pierwsze opowiadanie Andrzeja Sapkowskiego
- stylizowaną mapę Temerii, a na odwrocie Królestw Północnych
- dwie stylowe naklejki z łbem wilka
- ulotkę prezentującą grę oraz nagrody, które zdobyła.
Pudełko prezentuje się bardzo elegancko. Karton, w który zapakowana jest całość, zawiera pokrywę, pod którą znajduje się opis nowinek wprowadzonych w wersji rozszerzonej, kilka screen'ów oraz zdjęcie całego "fizycznego" pakietu.
Książeczki wydrukowano na wysokiej jakości błyszczącym papierze.
Mapa również jest błyszcząca, jej tekstura została zaś postarzona.
Naklejki są ładne, ale nie miałem serca ich nigdzie przyklejać ;)
Oczywiście najważniejsza jest zawartość płyt, ale o tej możecie poczytać raczej w dziale recenzji...

Tym razem coś ciekawszego - edycja kolekcjonerska gry Wiedźmin 2: Zabójcy Królów. Kupiona w preorderze za bodajże 250zł, oczywiście zawiera unikatowy numer. W skład zestawu wchodzi:
- duże, kartonowe pudło na Edycję Kolekcjonerską
- kartonowe pudełko na płyty i książeczki
- DVD-box z grą Wiedźmin 2: Zabójcy Królów
- DVD-box z materiałami dodatkowymi i soundtrackiem z gry (2 płyty)
- drukowana instrukcja
- drukowany poradnik
- rzeźbioną głowę Geralta
- artbook
- woreczek z kośćmi do gry
- talia kart i instrukcję gry
- temerski oren
- zestaw trzech naklejek
- koperta z pamfletem Jaskra na Henselta i przeklętą monetą
- mapa
- list z podziękowaniami za zakup EK
Na początek pudło - duże i ciężkie, z łbem wilka i numerem serii, w środku wyłożone zamszowaną wkładką. Powierzchnia już się nieco wytarła - leży na spodzie mojej "wiedźfanskiej" szafy, ale ogólnie karton prezentuje się bardzo ładnie.
Zawartości płyt nie ma sensu prezentować - grę opisałem szerzej w recenzji, reszta to standard.
Instrukcja i poradnik nie są już na błyszczącym papierze, lecz na matowanym, ale nadal są wysokiej jakości.
Łepetyna Białego Wilka - ciężka i robiąca wrażenie. Zacna ozdoba każdej wiedźmińskiej kolekci.
Artbook - twarda oprawa, błyszczący papier i duży format mówią same za siebie. Sam artbook zapewnia dość sporo lektury - w dodatku przyjemnej i okraszonej pięknymi artami.
Materiałowy woreczek z wilczym łbem zawiera pięć kości do gry - dokładnie takich, jakie można oglądać w grze. Mam tylko zastrzeżenia do ich kształtu - krawędzie są zbyt ostre, przez co kości niezbyt chcą się toczyć, najczęściej zatrzymują się na tej ściance, na którą upadną.
Talia zawiera 56 kart z wizerunkami postaci z gry, odgrywającymi rolę figur i ładną grafiką na rewersie. Oczywiście zapakowane są w zgrabne pudełeczko. Instrukcja zawiera opis różnych gier, stylizowany na pióro Jaskra - zabawna i przydatna lekturka.
Temerski oren wg twórców był specjalnie wybijany, a nie wytapiany, i to widać. Kawał ładnego żelastwa.
Naklejki spotkał podobny los co te z pierwszej części gry - są za ładne, żeby je gdzieś przyklejać ;)
Koperta z nadrukowaną pieczęcią zawiera pamflet Jaskra, ganiący postać króla Henselta. Kolejna zabawna lektura. W środku oryginalnie znajdowała się też przeklęta moneta, mniejsza od orena, ale także ładnie wykonana. Obecnie posiadam trzy sztuki.
Mapa - wydrukowana na matowym papierze, prezentuje Północne Królestwa, a na zbliżeniu teren, po którym poruszamy się w grze.
List zawiera kilka słów od ekipy CDP RED. Ładny, bo również wydrukowany na matowym papierze, stylizowanym na pergamin.

Pudełko z edycji kolekcjonerskiej Wiedźmina 2 na X-Boxa 360. Majstersztyk. Pod folią znajduje się rzeźbiony łeb wilka, efektownie spowity ciemnością. Z tej przyczyny w środku jest znacznie mniej miejsca, ale pudło prezentuje się naprawdę pięknie. Sam trzymam w nim podręczniki do Gry Wyobraźni.

A oto wspomniane książeczki (tiaa, książeczki - format A4...), które kosztowały mnie w internetowym antykwariacie 130zł z wysyłką. Niestety jestem w posiadaniu tylko pięciu z siedmiu wydawnictw - dwóch dużych rozszerzeń (Miecz Przeznaczenia i Czas Pogardy) oraz trzech numerów "Białego Wilka", czyli de facto dodatków do gry. Gra Wyobraźni to klasyczny, papierowy erpeg. W książkach są opisane jego zasady, postaci, przeciwnicy itp. Obecnie poluję na podręcznik główny - ok. 250 stron! - oraz jego skróconą do 50 stron wersję.

Na tym zdjęciu widać kilka DVD-box'ów z kopiami zapasowymi płyt z kompletów W1 i W2 oraz pudełko z filmem Wiedźmin z 2002 roku. Pozostałe płyty to serial Wiedźmin (ktoś to jeszcze pamięta?). Całość nagrałem sam, sam też wykonałem okładki pudełek. Serial i film zostały wypalone na płytach bez etykiet, więc nie wyglądają jak żywcem wyrwane z nory jakiegoś pirata komputerowego ;)

Kolejna wiedźmińska gra, tym razem - Przygodowa Gra Karciana. Pudełko, podobne do tego z pierwszej części gry, zawiera w środku dwa mniejsze z ponad setką pięknie wykonanych kart, materiałowy worek z kartonowymi monetami, używanymi w grze, drukowaną instrukcję oraz duży, kartonowy znacznik wiedźmina - niestety płaski ;) Kosztowało mnie to 50zł z wysyłką, ale opłaciło się - to kawał dobrej zabawy przy piwku z kumplami.

Kolejna karcianka, pochodząca z EK pierwszego Wiedźmina. Małe pudełko zawiera około 50 kart i instrukcję. Zasady są nieco inne niż w PGK - to taki kieszonkowy zestawik. Wydałem na to całe 10 polskich złotych ;)

No i kolejna nie-komputerowa zabawka. Kolekcjonerskie puzzle, wydane przez CDP. Ja akurat zakupiłem wersję z półnagą Triss, słusznie spodziewając się, że potem może być je najciężej dostać. Ładne, ozdobne pudełko z papierową "przepaską" mieści w sobie 1500 puzzli w foliowym worku, duuuży plakat z gotowym wzorem, przeklętą monetę (jedną z tych trzech, które mam) oraz unikalny klucz produktu, który rzekomo CDP ma wykorzystać do jakichś akcji promocyjnych. Kosztowało to 60zł.

Najnowsza książka Andrzeja Sapkowskiego. Jeszcze nie zabrałem się do jej czytania, jedynie przejrzałem kilka stron - które bardzo pozytywnie mnie do lektury nastawiły. Miękka okładka, o fakturze płótna i minus 40zł w portfelu, ale musiałem to mieć ;)

Ten gadżet kosztował mnie 35zł. To skórzana okładko-teczka z wygrawerowanym z zewnątrz logiem Wiedźmina 2, w środku mieszcząca wiedźmiński notes i ołówek z wypalonymi znakami runicznymi i logiem gry - oczywiście kartki niezapisane, a ołówek nienaostrzony - nie kupiłem tego w celach praktycznych.

Zbiór opowiadań Władimira Wasilijewa, inspirowanych Wiedźminem i napisanych dawno temu za zgodą Andrzeja Sapkowskiego. Dość ciekawa lektura - całość toczy się w przyszłości, zaś wiedźmin - oczywiście Geralt - zamiast mieczy nosi strzelby... Cena - 10zł.

Kilka zeszytów z grafikami z Wiedźmina 2 na okładce. Planuję dokupić jeszcze resztę wzorów oraz bruliony, zobaczymy jak finanse pozwolą ;) Sztuka kosztowała 3zł.

Naklejki z gry Wiedźmin 2. Całą czarną dostałem gdzieś w gratisie, za te z czerwonymi rogami dałem 5zł komplet. Ładne, ale spotkał je los pozostałych nalepek ;)

Płyta DVD z demem gry Wiedźmin i materiałami elektronicznymi, która była swego czasu dodawana do Gazety Wyborczej. Swoją kupiłem na Allegro za 5zł.

Kompendium wiedzy o Wiedźminie - czyli książeczka dodana do jednego z numerów CD-Action. Swoją musiałem zakupić w sieci - dałem za nią 25zł. 200 stron przyjemnej lektury, ozdobionej ładnymi zdjęciami.

Zestaw magnesów z artami inspirowanymi Wiedźminem. Dałem za nie koło 10zł, dość ładne. Pewnie sprzedający robił na zamówienie ;)

Dość rzadkie gumowe figurki Geralta z czasów filmu "Wiedźmin", w dwóch wersjach kolorystycznych. Obie kosztowały mnie 15zł. Ciekawe ozdoby kolekcji.

Brelok z wygrawerowanym łbem wilka, na odwrocie "dwójka" z loga gry Wiedźmin 2. Brelok stanowił integralną całość z ołówkiem i notesem, opisanymi wyżej, jednak ja swój kupiłem osobno, za ok. 15zł.

Rzadki fant - kaseta VHS z filmem "Wiedźmin". Kupiona za 10zł na tablica.pl. Magnetowidu od dawna nie mam, ale kaseta jest sprawna, a ładnie wygląda w kolekcji.

Duży, wysokiej jakości poradnik do gry Wiedźmin 2 w twardej oprawie, wydany przez Axel Springer. Do tej pory wydali takie poradniki chyba tylko dla dwóch gier - GTA IV i właśnie Wiedźmina 2, co samo w sobie stanowi o prestiżu gry. 30zł za nowy w kiosku.

Teczki A4, z przodu popiersie Geralta, z tyłu medalion. Zamykane "na gumkę". Kupiłem takich 5 (każda za 2zł w hipermarkecie), żeby móc uporządkować wiedźmińskie "papierki".

Dwa zeszyty z komiksem "Racja stanu" i utrzymanymi w tematyce artykułami, wydane w związku z premierą gry Wiedźmin 2: Zabójcy Królów. Łącznie kosztowały mnie poniżej 20zł. Ciekawa lekturka, w dodatku starannie wykonana.

Plakaaaaatyyy! Mam ich całą masę, ale z racji zbyt małej ilości miejsca nie mam jak ich ująć na zbiorowej fotce ;) Postanowiłem więc cyknąć tylko ten najcenniejszy - z autografami twórców gry. Wartość wszystkich? Myślę, że raczej zdecydowanie bezcenna...

Najbardziej oryginalna część mojej kolekcji - zeszyty z wycinkami z gazet. Znajduje się w nich wszystko, co związane z wiedźminem, a co udało mi się wyciąć z różnego rodzaju czasopism. W osobnym zeszycie zamieściłem kilka stron z Playboya, z Triss Merigold na okładce. Również bezcenne.

Koszulka z wizerunkiem wilka z gry Wiedźmin 2. Dostałem ją za darmo jako rekompensatę za brak możliwości przedpremierowego uruchomienia gry z EK :D Wartość rynkowa to 50-70zł.

Moja mała kolekcja papercraft'ów z gry Wiedźmin 2. 22 figurki, które sam poskładałem. Tutaj chciałbym poinformować, że mogę sprzedać NIEPOSKŁADANE figurki - komplet 22 figurek z wysyłką - 75zł. To są praktycznie same koszty produkcji takich figurek (papier + wysokiej jakości wydruk), więc warto. Kontakt do mnie znajdziecie w pasku bocznym strony.

Gra planszowa, narysowana przez fana wiedźmina z Rosji wieeeki temu oraz szczegółowa, fanowska mapa uniwersum. Wydruk na papierze A3. Nic wartościowego, ale mam ;)

Oczywiście to nie koniec - nie zamierzam przestawać kompletowania kolekcji. Jeśli ktoś ma coś do zaoferowania - we wstępie napisałem co robić ;) Pozdrawiam i zapraszam do komentowania kolekcji.

4 komentarze:

  1. o kurde, stary gratki... niezla kolekcja, udanych lowów na kolejne gadzeyt

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzięki! następna porcja fantów już w drodze ;)

      Usuń
  2. poszedl mail w sprawie plakatow

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetnie napisane. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń